Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Jarosiński: Połączenie portów Gdańsk i Gdynia nie przyniosłoby korzyści

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
25-04-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Jarosiński: Połączenie portów Gdańsk i Gdynia nie przyniosłoby korzyści
fot. Port Gdynia
Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, ocenia że ewentualne połączenie portów w Gdańsku i Gdyni w jeden organizm nie przyniosłoby żadnych korzyści, natomiast mogłoby skutkować pojawieniem się problemów z funkcjonowaniem obu portów.

Pomysł ewentualnego połączenia portów, powracający co pewien czas w publikacjach medialnych „odświeżył” niedawno prof. Włodzimierz Rydzkowski z Uniwersytetu Gdańskiego. Na szereg korzyści wynikających z połączenia zwrócił też uwagę m.in. Maciek Kwiatkowski, prezes terminala DCT Gdańsk.

Janusz Jarosiński, prezes Portu Gdynia przypomina, że porty w Gdańsku i Gdyni i tak współpracują ze sobą w wielu kwestiach istotnych dla obu spółek. – Wspólnie z Gdańskiem zorganizowaliśmy np. przetarg dotyczący wybory operatora energii elektrycznej. Razem lobbujemy na forum rządowym za zmianami w prawie korzystnymi dla działalności portów, wspólnie „pilotujemy” sprawę poprawy przepustowości układu drogowego i kolejowego zapewniającego dojazd do Trójmiasta – wylicza w rozmowie z portalem rynekinfrastruktury.pl Janusz Jarosiński – Ale to jeszcze nie są czynniki przemawiające za koniecznością połączenia portów. Pamiętać należy, że przyjęliśmy całkowicie odmienne wizje rozwoju. Np. my sami budujemy magazyny portowe, a Gdańsk oddał to w ręce koncernu Goodman – mówi prezes.

 

– My sami inwestujemy w układ drogowy, w Gdańsku robi to miasto. Gdańsk ma lepszy od Gdyni dostęp do morza i zapewne, gdyby porty były jednym organizmem, ciężko byłoby uzyskać np. 100 mln zł w pogłębienie torów podejściowych w Gdyni. Nie mam też żadnych wątpliwości, że obecna konkurencja między portami wpływa korzystanie na jakość obsługi kontrahentów. Nie będę już wspominać o kwestii obsługi gigantycznego procesu inwestycyjnego, jaki obecnie ma miejsce w obu portach – dodaje Jarosiński.

Prezes Portu Gdynia dodaje też, że sytuacji trójmiejskich portów nie sposób porównywać do kompleksu portowego Szczecin i Świnoujście, będącego jednym organizmem prawnym.  – Realia funkcjonowania portów Szczecin i Świnoujście są zupełnie inne w porównaniu z Gdańskiem i Gdynią. Szczecin jest de facto portem wewnętrznym dla Świnoujścia. Poza tym w Gdyni znajduje się więcej terminali niż np. w Świnoujściu – mówi Janusz Jarosiński.

W 2013 r. w portach Szczecin i Świnoujście przeładowano w sumie 22,7 mln ton ładunków. W Gdyni – 17,7 mln, a w Gdańsku – 30,3 mln. W przypadku Gdyni i Gdańska były to najlepsze wyniki w historii portów.
 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5